söndag 24 maj 2015

Oj oj oj vad fort dagarna går

Alltså det är knappt lönt att gå och koja - en ska ju upp snart igen i alla fall.

Och kolla in denna fina regnbåge som bara fanns där en kväll när vi kom ut från museet där vi varit på en rolig och intressant föreläsning om kristidsmat.

Ska man tro på sägnen så bär det sig väl inte bättre än att det finns en skatt på bryggan på Sydfart för det är ju där den slutar, ällä ???


Dragit igång på allvar på jobbet nu och jobbardagarna kan bli både långa och stressiga, men mest roliga.
Lediga dagar blir således lite extra värdefulla och nyttjas till både sköna långpromenader med hundungarna och arbete hemma med allehanda projekt som hon drar igång.

"Min" ek, snart så  kommer här krylla av konvaljer.
Häromdagen skulle vi gå på just en skön långpromenad, men det blev i stället en liten utflykt.


Är ju så ruskigt vackert i naturen så här års att det inte riktigt med ord går att beskriva.
Vi gick å gick å gick och bara toknjöt av solen, värmen och allt det vackra runtomkring oss. 


Så viker vi av stigen och letar oss ned till vattnet.
Kallt och gott vatten efter en lång stunds traskande, det är mumma det för en liten hundunge.


Det är så skönt där så vi stannar en stund.
Kopplar loss och kopplar av och bara njuter.


En stund av ro och stillhet och lite hopp och sök och gos.

När vi lapat oss nöjda på vackra ting, sol och värme så traskar vi vidare.

Nu har vi ett nytt mål för ögona.


Jag tänker så bra när jag är ute och spankulerar i naturen och denna dag var inget undantag då jag under prommisen fick en idé.


Den ska nu realiserar så vi far från skogen till byggvaruhuset där det införskaffas armeringsjärn och plank.


Väl hemma släpar jag fram en gammal pall som stått bakom vedbon både länge och väl, nu ska här skapas.


Och mitt i allt står den här skönheten och sjunger på sista versen 


Att utblommade tulpaner kan vara så fina.


Göra en sak i taget.
Näää, varför då ?
Det är inget för mig.
Degen som jag gjort tidigare blev det dags att baka ut, så då får det göras också.


Och göra pizzor.


Men innan dom bakas av så hinner jag ut och kasta på stryk numero två på projektet.

Sen fick vi baka av och äta pizzorna.


Dagen efter har det snickrats och färdigmålats men den är inte klar för det.


Ni ser vad det ska bli va????
Återkommer med det färdiga resultatet endera dagen.


Söndagspromenaden blev något äcklig då en hundunge hittade nåt geggigt av okänd härkomst att rulla sig i och blev bannad och hemsläpad och....


satt i badkaret.

Ja, sen har vi gräsklippt, kantklippt, planterat, köpt glass, promenerat, tvättat, planerat och ja sen tar den här dan slut också.

Santa Maria så fort det går.
Snart är maj månad över och vi är inne i den riktiga sommaren.

Kramelikram so long.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar