tisdag 8 januari 2013

Är det inte det ena så......

Eller för att tala klarspråk.
Jefla skitdagar dessa inledande två i de ökänd oxveckorna.
Inte nog med att det regnar, blåser å är jämngrått ute, nä det har man ju snart nog vant sig med vid det här laget.
Och solen lyser med sin frånvaro, typ (å stryk borde man få för såna töntiga ordvitsar).

Skulle lämna lite blod till de behövande.
Men se det fick jag inte.
Väl på plats och i liggandes ställning väntar jag bara på nålsticket då syster påminner sig att det är dags för ett blodtryck.
Så blev det också och det var inget vidare tyckte dom.
90/56.
Läkare konsulteras, trycket tas igen men det är fortfarande för lågt anser både läkare och syrra och jag får bege mig iväg i ogjort ärende.
Det förklarar dock en del för mig.
Är lågtryckare och van vid att alltid vara lite yrslig, men det var faktiskt lite lägre än vanligt.
Att mitt "normaltillstånd" en längre tid nu bestått av att jag har svarta dansande prickar (typ myrornas krig) framför ögonen och det känns som sjögång även i sittandes ställning - ja det måste vara tryckets fel.
Och på nåt konstig sätt så blev det liksom värre när jag fick reda på't, samt att jag frös nåt fruktansvärt.
Bara gilla läget och luta kull en stund på sängen under pläden.

Och i morse vaknar jag med en form av allergisk reaktion i ansiktet.
Stramar, svider och är lätt svullet ungefär som en solskada.
Men sol kan jag garantera att det här plytet INTE har fått, för som tidigare nämnts är det grått i olika nyanser som gäller vädermässigt.
Min lekmannadiagnos säger att det är min halvnya ansiktskräm som är boven i dramat.
Ont gör det.
Men för att hitta nåt positivt med det hela - jag lyser upp tillvaron med mitt röda plyte och kan kanske få någon att le.

Nu är mina "bekymmer" världsliga och mycket små när man tänker på familjen som nyss förlorat sin make och far.
Ånyo har en alldeles för ung människa lämnat jordelivet, makens barndomsvän.
Som jag känner för familjen.

Gilla läget och vingla vidare säger hon som testade boxing trots att man ska vara lite restriktiv med träning just nu.

Å jösses så kul det var då, tror jag kan bli en ny Ali :-).
Ser ju ut som jag fått spö redan så.....


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar