torsdag 1 september 2011

Bagar Bertas bullar dom smakar ju så bra

Och jag har hamnat helt rätt.
Jeflar anamma vilken skön känsla det är.
Älskar att jobba med kroppen och framställa saker.
Älskade och älskar också att laga mat.
Men.
Bagare det skulle jag satsat på för längesen alltså.
Nu är jag på g
Och
Det är så kul.
Kan rundriva bullar och limpor, kanske inte helt perfekt - ännu.
Har bakat hela dagen.
Måånga hundra bullar av olika slag.
Och ändå mer baksugen när jag kom hem.
Fläng??


Hoppas jag verkligen inte.

Också har jag äntligen fått hjälp (hoppas jag) med mina krånglande fingrar.
Oturligt nog så blossade nagelbandsinflammationen upp med buller och bång.
Hur olämpligt som helst.

Ringde då min nya husdoktor
och se han visste på råd han, där den gamle gick bet.

Har nu en tiodagars penicillinkur samt en femdagars krämkur framför mig.
Sen rackarns åker dom av.
Handskarna.

Cykling 1.5 mil idag, börjar bli som den värsta Merckx där jag kommer framsusande som ett jehu på "svarta faran".
&
Nio kilometer walking.
Nöjd med både det ena och det andra.

I morgon är det fredag igen.

Kramelikram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar