måndag 1 augusti 2011

Jeflar anamma

Så det kan bli.

Lite öm i tandköttet i torsdag och fredags, trodde jag råkat dra för hårt med tandtråden (vilket hänt förr).
Går väl över resonerade jag.

Gjorde det inte.

Lördag förmiddag började det ömma ordentligt och framåt eftermiddan var jag fullproppad med panodil.
Kändes så aningens bättre och vi for i hem till Olsens dit vi var bjudna på grillmiddag och som var bara så kalasgod.
Värken började dock tillta så kvällen blev inte alltför sen och vi för hemöver.
Väl hemma var det bara att proppa i sig massa karameller, men inte faen hjälpte det inte.
Inte en blund i ögona på hela natten och en värk som bara tilltog.

Jaha, tidig söndag morgon får Micke (ja, jag kunde bara kvida inte prata) tag i en tandakut och jag får komma in omedelbums.

Tack och lov.

Han öppnar, tar bort allt var, spolar rent och sen klar.
Men snacka om att det gjorde ont efteråt då han grötat runt mitt i allt det redan skitonda tandköttet.

Hem sen och i med antibiotikan och dubbel dos med värkpiller.

Ja sen gick den dan. Sova lite, kvida lite, mer tabletter osv osv.

Så i dag äntligen,värken är nästan borta.
Nåja, inte helt, men jämförelsevis så är detta ingenting.

Hopp om livet och jag är sååå glad.

Så glad att vi tog oss en utflykt.

For till den världsberömda, (nåja berömd i sydöstra delen av landet i alla fall), glassbaren Glassiären i Karlskrona, där det serveras enorma glassar.


Gott, och det är typ det enda jag ätit sen i lördags, så jag kände att det var helt ok med en dubbelt så stor glass som brukligt.

Och detta var den minsta varianten av glass. Mätta?  Jamen.
Nu bereder ett lugn ut sig på grönalund, Oscar och Mathilda cirkulerar och Micke och William är på fotboll, pojkarna ligger och vaktar gården i kvällssolen.

Och jag, jag ska ta mig en god kopp och njuta av att jag kan dricka utan att dregla. Var så toksvullen innan att halva ansiktet hängde och därmed också munnen.

Men nu börjar även svullnaden lägga sig och jag ska nog tom våga mig ut bland folk i morgon utan att få medlidsamma blickar som säger "stackars människa så illa slagen hon är".

Huvva.

Augusti, wow sensommar. Bara att njuta allt man kan.
Gör så gott folk och kramelikram på er kära allehopa.
Kusinerna ägnar sig åt persedelvård efter festival(gegga)helgen som gick.

2 kommentarer:

  1. Men fy din stackare vad du råkade ut för!!! Förstår att du är lycklig nu när värk och svullnad är borta. Visst blir man tacksam när man inte har ont längre. Man får tänka till lite på det när allt är frid och fröjd. Det är så lätt att ta allt för givet!

    Kramelikram
    Eva

    SvaraRadera
  2. Satan i gatan vad svullen du varit och vad glassen ser god ut! Jag har också tandvärk av och till. Ringde tandis i går eftersom de nu haft semester i 4 veckor, då säger dom på svararen att de kommer tillbaks 24 augusti! Hoppas att det slipper bli lika akut som du haft det.
    //Marie KJ

    SvaraRadera