måndag 10 januari 2011

Som en jojo

Alltså upp och ner, far humöret.

Munkorg på, borde gälla för mig vid bilkörning som det gör för Texas vid veterinärbesök. Han (Texas alltså) blir helt personlighetsförändrad och crazy när vi kommer till veteinären och personen som ska sticka och eller undersöka honom brukar vilja ha munkorg på. Så också i dag när han fick rabiesvaccinet.

Och jag blir enligt kära maken också totalt förändrad, dock inte hos veterinären utan bakom ratten. Har inte riktigt hållit med om saken tidigare, men nu får jag ge honom rätt.

Kände hur allt hår reste sig på huvet i dag när jag var ute på vägarna, överröstade radion och skrek och svor om vartannat. Tror att självaste Kapten Haddock skulle rodnat lätt om han hörde harangerna som kom ur min mun. Ska nu inte återge något av allt styggt jag hävde ur mig, då det icke lämpar sig för tryck, men jag kan lova att jag är direktkvalificerad in i jävulsakademin.
Språket var så grovt att jag för ett ögonblick stannade upp själv och reagerade. Dessutom kände jag en obeskrivlig lust att kasta mig ur bilen vid lämpligt rödljusstopp och vrida om revbenen på nån idioit i nån bil nära mig. Nu hann jag tack och lov inte det.

Och allt detta, sju resor värre än vanligt, på grund av abstinens.......
Och att alla andra är såna j..a kassa bilförare, speciellt när det är taskigt underlag som idag. ;-)

Nu är det avsevärt bättre.
Känner mig faktiskt riktigt glad.
Glad för att jag på skalan nu är på en stark 4:a.
Glad för att solen sken och det låg vår i luften i dag.
Gladast är jag nog i alla fall att jag fixat en hel vecka utan röka.

Tjoho. Bättre och bättre dag för dag.

Ett rungande gapskratt och klapp på axeln.

Inga problem att klara resten av de berömda oxveckorna, kommer att gå finemang ju.
Läsa böcker, promenera, skala och äta apelsiner och lapa sol när tillfälle ges. Stark som en oxe och klarar allt.

4 kommentarer:

  1. Bra jobbat..kämpa..kämpa!!!Kram från kusinen i Sme'/Nanna

    SvaraRadera
  2. Du...Jag hörde dina haranger ända hit!Ha Ha Ha

    SvaraRadera
  3. Du, jag tror att vi alla råkar ut för denna "peronlighetsförändring" vare sig vi slutat röka eller inte! Men det är klart att det blir ju extra jobbigt i din situation! Men du fixar alltihop!!! Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Kämpar på och fixar allt ;-)
    Harangerna viskas hädanefter.
    Kram

    SvaraRadera