onsdag 12 januari 2011

Kokain

Och heroin är inte lika beroendeframkallande som nikotin, har jag i dag via radions nyheter och google lärt mig.
Hade jag ingen aaning om innan. Hemskt är det, fatta så många som sitter fast i dödsfällan nikotin.
Glad är jag att jag håller på att slita mig loss och glad är jag att jag inte använder nikotin hjälpmedel, måste gå ändå.
Kampen går vidare mot nikotinsatan...... Och nu förstår jag varför det är så kämpigt.

Förbluffande att det fortfarande anses "bättre" att vara nikotinist än heroinist, åtminstone mer accepterat.

Mer förbluffande fakta jag hört på radion i dag.

Homosexualitet i djurvärlden är inget nytt, vanligt och naturligt förekommande bland många arter. Gräsanden är inget undantag från den saken, där kopuleras det hej vilt emellanåt "grabbar emellan". Detta var inga nyheter för mig.
Nej, nu kommer det förbluffande och hemska.
Gräsanden ägnar sig också åt nekrofili.
Så läbbigt att jag var tvungen att googla på det och försöka hitta vetenskapsmannens rapport i fråga.
Nu fann jag den inte, men väl en artikel om nämnda rapport.
Och dom som vi brukar stå och mata och gulla med - äckel.

Huvaligen säger jag bara.

En sats Kungadricka, alltså Barley Water, är gjord idag. Nu slipper jag sörpla vatten när suget blir för stort och magen inte fixar fler nötter/apelsiner.
Att det är fantastiskt gott och fräscht gör ju inte saken sämre.
Om du inte gjort det redan, så testa vetja, vågar nog lovar att du kommer att gilla det.

Ikväll ska jag vara "otrogen" mot mina handgjorda tvålar från Skin och tvätta mig med en gammal hederlig Reporia.
Hittade av en slump en sådan tvål i dag när jag var och handlade. Var bara tvungen att köpa en för den väcker så mycket minnen också gillar jag doften.
Doftminnen - barndom, varma täcken, kaffe på sängen, kaffetår med grädde i, kokkaffe, svagdricka på kutting, mormors mjuka händer som tvättar mitt hår och sedan reder ut det så mjukt och fint.
Ja, mormor använde Reporia.
Ha en skön onsdagskväll kära allehopa och hugelihug.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar