tisdag 11 januari 2011

Halt & drömmar

Med en gångstil alamerande lik Zeb Macahans, alltså bredbent och lätt vaggande, tar vi oss sakta fram på  iskanevägarna pojkarna och jag.
Himmel det är rena glansisen och det är inte det lättaste att gå på med två draghundar framför sig. Mycket sakta så tar vi oss så runt vår entimmesrunda som i dag tog en och en halv, trots att gossarna försökte dra mig med lite snabbare.


Planer och drömmar gör mig sällskap på promenaden och det är rese och renoveringssådana jag går och funderar på. Renoveringen av huset dog i höstas och behöver nu tas upp snart igen om det ska bli nåt klart innan sommaren.
Samtidigt vill jag ju resa också.
Hm, hur hinna allt? Och ska båtarna flyta så Micke kan få lite hemmatid, både till renovering och resor?

Frågor, frågor och inga svar.

Dream on Sussie.
Ok.
Mars långweekend i London, vår/försommar antingen Spanien eller Kroatien, sensommar Grekland eller västindien (gärna en kryssning) och i höst kanske en tripp till  Amsterdam och eller Köpenhamn. Ja, sen har vi inrikesresor också, Malmö, Stockholm, Gbg, Dalarna några ställen att besöka.
Och däremellan ska alltså huset renoveras.
Inga dåliga drömmar och planer minsann.

Ha, plättlätt. Bara ett krux. 52 veckor på året, alldeles för få.

Ja, vad är väl en bal på slottet. Och drömmar måste man ju ha, annars skulle vardagen bli outhärdlig.

Har nu gjort ett uppehåll i min något ensidiga apelsin och nöt kost. Kände att kroppen (läs magen) måste få vila några dar, så från i dag och nån dag framöver har jag infört nöt & citrusstopp för mig.
Måste bara hitta nåt annat ej för onyttigt att tokäta ett tag, för tyvärr så har inte snasksuget lagt sig ännu. Gillar ju lakrits, men det är laxerande, så tyvärr, blir inget med det.
Nåt som inte är så fett och inte för mycket fibrer !!!  Tips?

Jaha, får väl bli en kanna vatten då.

Sov skitdåligt i natt, sist jag kolla på klockan var hon tio över två och sen upp trött som en grobian strax före sju. Såleds skall det kvällas tidigt här på grönalund, ska ta med mig Mr Banks ner i kojen och mysa nån timme innan sköhetssömnen kommer smygande. Och vips vaknar jag i morgon bitti pigg som en lärka och snygg som satan, ja men så får det bli.

Kramelikram på er alla som gjorde mig den äran i afton, vi hörs.



2 kommentarer:

  1. Jag har också ett problem, för lite semester och för liten lön ;-)Får inte ihop det riktigt!
    Kramis
    Eva

    SvaraRadera
  2. Håller med,det är sällan semester och lön matchar varann. Har man extraledigt, ja då är börsen tom och finns det en slant över då har man inte tiden.
    Lagen om alltings jävlighet!!??
    Eller ett I-landsproblem månne!?
    Kram

    SvaraRadera