tisdag 25 januari 2011

Död dosa

Är det något jag tycker är mindre roligt så är det kameralt arbete, trots att jag är så himla bra på det så skjuter jag på det i det längsta.

Men, nu var det hög tid då det med stormsteg närmar sig månadsskifte och det är dags att göra rätt för sig. Glatt trallande på I need a dollar plockar jag så fram lilla dosan och sätter mig med räkningsbunten framför datorn.
Trycker i gång den, trodde jag ja, död. Testar igen men null action, men så plötsligt händer det något - jomenvisst en text dyker upp på skärmen, arga små versaler dyker upp och skriker BLOCKERAD åt mig.
Hoppsan, hinner jag tänka innan det blir svart på skärmen.
Trycker lite på måfå och vips så kommer det en ny text där det står "sista försöket".
Knapprar då in min pinkod, mycket noggrant, men icke, svart.
Och nu är den död, riktigt död, på redigt.

Ja, trenden är satt sen tidigare.
Teknik och jag - ingen bra kombo.
Eller har jag en osedvanlig otur med tekniken?

Fick i alla fall ta lilla dosan och fara in på stan och gå in på banken och fixa en ny. Räkningarna tar som bekant ingen hänsyn till trasig teknik och ska betalas oavsett och som gamle Göran sade "den som är satt i skuld är inte fri".
Nu betalt och klart och det är bara att tuta och köra en månad till.
Nåt bra mycket roligare än att betala räkningar är att pula med blommor.
Tog en massa toppskott av några av mina pelargoner i höstas. Får inte plats med alla inne och då vi inte har nån källare har jag svårt att övervintra allesammans.
Måste alltså vara stygg och låta en massa gå till de sälla jakt markerna varje höst. Nu driver jag upp dom flesta själv så nån större ekonomisk förlust är det inte.
Men förra säsongen köpte jag faktiskt också några exemplar och det var några mer ovanliga och exklusiva så dom ville jag såklart inte bli av med.
Testade då att ta toppskott och har nu haft dom ståendes på rotning några månader.
Planterade i dag och hoppas nu att det ska bli riktigt fina praktexemplar så att jag kan ta ytterligare några skott och ha ute till sommaren.

Nu kliar det i fingrarna, längtar ut i trädgården.

Middagsdags nu, sen en walk med vovvsen.

Ha en skön kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar