måndag 24 januari 2011

21 dagar 10 h 30 minuter

Så länge har jag nu varit rökfri.

Och det innebär att jag tycker att jag är förtjänt av en liten belöning.

Belöningen blev en skiva.

Vi (maken och jag) har ett stort musikintresse och har faktiskt en ganska rejäl skivsamling, både vinyl och cd. Men skam till sägandes så saknades en riktig pärla.
Och pärlan det är, "England´s newest hit makers" - The Rolling Stones.
Deras första album som släpptes 1964 med massa fina gamla covergodingar, endast ett spår är skrivet av Jagger/Richards, men vilken låt sen.
Min absoluta favorit är dock en gammal Rufus Thomas låt Walking the dog, bara så bra.
Ja, hela skivan är kanon och resten är som bekant historia.
Så, är det så att du inte har den och tycker det minsta om soul, blues, rock - jamen köp bums.

Mina favoritlåt, men inte mina doggars, Texas framförallt, gillar inte visslingarna i låten....

Notera Mick Jaggers schyssta benföring.


Kramelikram och tjingeling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar