måndag 13 september 2010

Naturist

Nä, inte en nakenfis alltså, utan en som varit ute i naturen.
Blev en till utedag idag, trots den något mulna inledningen i morse.



Titta så vackert det börjar skifta färg i eken
Startade upp vår måndag med tandläkarbesök för William. Det gick kanon, han är så duktig min lille (nåja, stora då) pojk. En sak är jag lite förvånad över och det är var han har fått sin förmåga att konversera ifrån (för inte är det från föräldrarna).

 Han bara öser på och pratar om ditt och datt samt är nyfiken och ställer frågor. Tandläkarn håll nästan inte på att komma i gång för William bara prata och prata.
Fast han svarade så snällt och pratade på han med. Själv satt jag en bit bort och tjuvlyssnade och smålog.




Sen var vi ute mina hundpojkar och jag. Vi tog oss en tvåtimmarsrunda ute på "vårt" friluftsområde, gick till Vasastenen och strosade sen hemåt igen. Kanonskönt.


Nu har jag så mycket luft i lungorna så jag kan vara inne ett dygn tror jag.
Men sen kom regnet och mitt humör sjönk, för jag hade ju tänkt mig en tur på spåret.

Men passade på att i regnet fara till Erikshjälpen och lämna lite kläder till bättre behövande. Känns bättre att skänka än att kasta tycker jag.

Tur som en tok, regnet slutar och solen tittar fram. På med mina slitna dojjor och upp på slingan.



Och rackarns vad det gick idag, en halvminut bättre än sist. Börjar få in rätta knycken nu tror jag.
Klappar mig själv på axeln och är så himla nöjd med mig själv.



Nu ska sonen hämtas från scouterna och sen förklarar vi måndagen avslutad på grönalund.
Önskar er alla en underbar vecka. Kramelikram.

2 kommentarer: